Šiuo metu, kai visos fizinės ne maisto prekių parduotuvės yra uždarytos, puikus metas pasidairyti po internetą ir pamatyti, ką galima nusipirkti internetinėse parduotuvėse. Pavyzdžiui, apsilankę tinklapyje https://burkalifa.eu/7-kvepalai-vyrams jūs galite apžiūrėti įvairius kvepalus, o apžiūrėjus juos ir įsigyti. Netruksite pamatyti, jog yra kvepalų, kurių buteliukas kainuoja gerokai virš šimto eurų. Jei tai jums atrodo didelė kaina, skubame užbėgti įvykiams už akių ir pasakysime, jog pasaulyje pardavinėjami vyriški ir moteriški kvepalai, galintys kainuoti ir gerokai virš tūkstančio eurų. Tad kodėl gi kvepalai yra tokie brangūs?
Įprastai labai didelę kainą turi išskirtinai prabangūs kvepalai. Jie yra prabangūs ir brangūs dėl to, jog jų gamyboje naudojami labai brangūs ingredientai. Visuomenėje egzistuoja senas mitas, jog visos prabangos prekės yra brangios tik dėl to, jog daug pinigų yra investuojama į marketingą ir tai yra tiesiog išpūstas burbulas. Iš tiesų, marketingas ir stiprus prekinis ženklas tiesiogiai įtakoja kainą, tačiau tai tikrai nėra pagrindinis ar juo labiau vienintelis didelę kainą lemiantis faktorius. Dauguma iš labai brangių kvepalų yra gaminami išgaunant aliejus iš augalų ar kitų medžiagų, kurios yra labai retos, arba labai sunkiai išgaunamos. Tuo tarpu pigūs kvepalai yra gaminami arba iš labai paprastų ir dažnai sutinkamų medžiagų, kurios yra nebrangios, arba sukuriami laboratorijose sintetiniu būdu.
Jau išsiaiškinome, jog pagrindinė sudedamoji nulemianti didelę kainą yra kvepalų ingredientai. Pavyzdžiui, kvepalai gali būti gaminami iš žiedų, kurie išsiskleidžia tik kartą per metus. Natūralu, jog tokie žiedai tikrai yra brangūs, ir jog jie tikrai pakels kvepalų kainą. Pavyzdžiui, 1930 metais pradėti gaminti „brangiausi pasaulyje kvepalai“ Jean Patou Joy, kainavo 190 JAV dolerių. Tuo metu tai buvo nesuvokiamai dideli pinigai. Tiesa, tokia kaina tikrai nebuvo laužta iš piršto – pagaminti vieną buteliuką tokių kvepalų reikėjo 10600 jazminų bei kelių šimtų rožių. Dabar tikriausiai suprantama, kodėl kai kurie kvepalai gali kainuoti taip daug.
Prie viso to žinoma prisideda ir mūsų jau minėtas marketingas. Kai kurios didžiosios kvepalus gaminančios kompanijos išleidžia milijonus dolerių savo marketingo kampanijoms. Bėda tame, jog milijonai yra išleidžiami tikrai ne iš jų pačių kišenių – už visas marketingo kampanijas susimoka kvepalų pirkėjai, kurie pakloja daugiau pinigų už kiekvieną buteliuką. Prie viso to prisideda ir kitos mažos, bet brangiai kainuoti galinčios detalės – pavyzdžiui įpakavimas.